02 03 04 ODILES BLOG: Død & Kritte! 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Død & Kritte! 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

mandag den 9. april 2012

Død & Kritte!

Død og opstandelse. Hm.

Altså her i la familia, bliver det ikke nævneværdigt fejret, at det er den kristen påske.
Overskriften er mere FERIE - FERIE - FERIE!
Og ja selvfølgelig P.Å.S.K.E.Æ.G!

Sidste år var vi i sommerhus. Vejret var smukt. Hot på terrassen (i gården), som Poulsen vælger at kalde den...
Vi gik rundt med bare ben, arme og højt humør. 
Jeg fik mine solstråler, som jeg uanset hvad alle andre gør, stadig ta´r utildækket imod.

Den årlige jagt på påskeæggene skulle afprøves ude i sommerhus-verdenen.
Og det var på denne jagt at Lukas trådte et søm op i foden! Og det var langfredag - det ku´ ikke være mere kristent, altså!

Så helt utraditionelle er vi ikke. Vi taler om at det er Jesus´ død og opstandelse.
For det synes vi skal fortælles.
En dag snart, skal der tages stilling til konfirmation/nonfirmation/dåb.


Anyway, denne påske har vi været hjemme. Koldt de fleste af dagene. Jeg der tøffer rundt på krykker. Kan ikke have kulden, fordi jeg har tabt mig.

Men wauw, det er en tid for oprydning!
Død og opstandelse! Død og kritte!
Der bliver lagt det ned, som ikke kan er levedygtig.
Eller som står i vejen for det som kan. Det som ikke er rent. Er forkert.
Eller bare forpasset. Brugt færdigt.

Og der opstår nyt. Liv. Kreativitet. Ideer. Lyst. Lys. Kærlighed. Indsigt.

Det er som om puppe-tiden er slut.
Der åbnes op og ses ud på verden.

Ingen påske har nogensinde været bedre!
Tak!
Jeg takker højt op i Universet til det allerhøjeste og lysende jeg kan se. Og mærke.

Og forsat smuk sidste dag i påsken! :-)

Etiketter: , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start