02 03 04 ODILES BLOG: Gæsteindlæg fra Thea (hun kunne ikke skrive det som en kommentar, så her kommer det) 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Gæsteindlæg fra Thea (hun kunne ikke skrive det som en kommentar, så her kommer det) 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

onsdag den 18. januar 2012

Gæsteindlæg fra Thea (hun kunne ikke skrive det som en kommentar, så her kommer det)

 "Kære Odile
Jeg syntes det er ulykkeligt at du er holdt op med at tale.
For mig viser det hvor overfladiske vi i DK er blevet og hvor berøringsangste.
"uha træder vi nu på den ene prostituerede, der råber højt om hvor lykkelig hun er ved at sælge sin krop? Så må vi hellere tale om det vi kan enes om; den handlede kvinde fra øst eller syd.."
og det er rædselsfuldt synd for de kvinder, men i dk har vi stadig en stor dansk mundfuld vi kan tage fat på.
Jeg har ikke været i prositutionsmiljøet, men jeg lytter til dig og du er ikke den eneste jeg kender der har været i nærheden af det miljø, men du er den eneste der har talt højt.


Jeg ved at det måske er et totalt sidespor, men for et par år siden sad jeg med en gruppe kvinder der talte om et eller andet banalt parforholdsproblematik ala ”du hjælper til = du får sex.”
 Det var karikeret men jeg udbrød spontant; "og der gjorde du dig lige til prostitueret!"
Jeg beklager virkelig; det kan naturligvis ikke sammenlignes, men for mig kalder det til debat.
Er sex med et andet menneske en vare vi kan handle med?!


Forleden læste jeg en overskrift i Weekendavisen;
Hvor mange støvsugninger koster et knald? Det handlede om Linn Ullmanns nye roman ”Det dyrebare”
“Der er ikke noget at sige til, at han til sidst spørger Siri, hvor meget et knald er værd? Skal han støvsuge hele huset? Sortere affaldet? Eller stemme socialdemokratisk ved næste valg?”
 Helt ærligt; er vi ikke ved at være færdige med det? Hvorfor er det stadig et emne? For det er det åbenbart…
 Jeg savner gudsjammerligt at høre fra de mænd der syntes prostitution er så meget i orden, at de udover at betale for sex selv, kan se os andre i øjnene og sige at det vil være helt fint at hans egen søn eller datter prostituerer sig!
Så kære Odile, selvom jeg syntes det er et tab at du tier, så er det på tide at nogen andre åbner munden!
Kh Thea

Etiketter: , , , ,

3 kommentarer:

  • Klokken 18. januar 2012 kl. 08.22 , Blogger Allan Fuglsang sagde ...

    Hej Thea...
    I dit fremragende indlæg har du lige præcist fat i det rigtige - nemlig den udtalte berøringsangst for at tage fat om problemet. Personligt er jeg modstander af prostitution på det seksuelle område, men samtid er det jo også en kendsgerning at langt de fleste mennesker, såvel kvinder som mænd, i forbindelse med f.eks. job indirekte prostituerer sig. Måske ikke den bedste sammenligning - men alligevel er det sådan det er. Som musiker (mig) er hvert job et salg af mig selv - arrangørerne gør brug af for at score kassen på de besøgende gæster..... jobbet er så dårligt lønnet og de forhold vi arbejder under er ofte utilstrækkelige - og brokker vi os... ja så for vi bare ikke det næste job.

    Nok om det for nu. Jeg ville blot medgive min anerkendelse for dit fremragende indlæg som virkelig igen og igen giver stof til eftertanke og jeg ville som dig gerne se noget fra de mænd der mener det er helt i orden med købe-sex uden at de så iøvrigt forholder sig til de forhold der gælder for den de har "købt".

    God og dejlig dag til dig :-)

     
  • Klokken 18. januar 2012 kl. 11.46 , Blogger odile sagde ...

    Kære Thea.

    Jeg synes også det er et helt igennem vigtigt, relevant og lige-på indlæg. Som i den grad kalder på debat.

    Og jo, jeg synes det er helt på sin plads, at sammenligne de regnstykker der laves rundt om i parhold, som du beskriver; 'hvis jeg gør..så skal du gøre'.
    Interflora har lavet reklamer der handlede om det også:
    'Hvad blomster kan gøre' - og så så man konen ligge klar i sengen, klappe på madrassen. tilskyndende manden til at komme over og få sex.

    Hvor er et småt, øv.

    Jeg læser i øvrigt ikke Weekendavisen; dels pga de indlæg og anmeldelser jeg har set gennem tiden. Som ikke har været, hvis jeg skal sige det med uld i mund - en opbakning til ofre for pædofili & incest, voldtægt eller prostitution.

    Det er trist, at vores samfund hylder 'Joan Ørting-er', hvis budskab er: en mand skal berøres på pikken hver dag, for at føle sig som en mand. Og han skal helst ha noget hver dag.
    Det er vildt populært; og folk tænker (tror jeg), hov, nå så må jeg være mærkelig, hvis ikke jeg har det som alle de der Ørtinger, der vælter ud af hendes skole.
    Nu skal det ikke handle om Ørting, hun er bare symbolet på det her overfladiske køns- og seksualitetssyn.
    Som er kommercielt, tomt, plastisk. Og farlig.

     
  • Klokken 18. januar 2012 kl. 12.09 , Blogger Unknown sagde ...

    Tak Allan
    Ja jeg kan mærke at jeg har godt fat i min vrede omkring dette emne, for der bliver ved med at poppe nyt op.
    Fx da Bubber var på bordel og talte med en telefondame, og spurgte hvad rekorden var. Kvinden smilede og svare et eller andet møg højt tal. Hun smiler fortsat og Bubber spørger om hvordan kvinden så havde det bagefter. SÅ kommer historien om hvordan hun var brudt helt sammen og måtte i ambulance på hospitalet fordi hende underliv var helt smadret!
    Nåe ja den del høre jo også med til historierne fra det lykkelige bordel..
    -
    Og så ja hvor pokker er de mænd?!
    Og når debatten kører for og imod prostitution, Så savner jeg at høre fra alle jer der syntes det er en indskrænkning af vores frihed at lovgive os til et forbud;
    Hvorfor hører vi ikke jer sige at I gerne ser jeres kone bijobbe på lagnerne, eller hvad med jeres høje smukke søn, som læser jura og syntes at su'en er for lav, han kan da tjene kasse ved at lægge bagdel til "stakkels og ensomme" forretnings mænd, der lige er på gennerejse.
    Nå ikke??
    Eller er det noget "helt andet"? Er mit argummentation helt ude i skoven?
    Ja det har jeg hørt før og jeg har set folk blive fjerne i blikket, fordi de syntes at det er latterlige argumenter på afveje.
    Men jeg mener det sgu!
    En legalisering er at sige at en menneskekrop også er en vare der kan handeles med. Og de mennesker der købes er nogens sønner og døtre.
    Så kig dig omkring, find et kært mennneske og fortæl mig så, med det menneske på nethinden, er det vil være helt naturligt og godt, hvis han/hun prosituerede sig de næste 7 år...
    -
    Så fik jeg vist det hele med :)
    Thea

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start