02 03 04 ODILES BLOG: Skift spor. 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Skift spor. 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

mandag den 9. januar 2012

Skift spor.

På sådan en dag, hvor jeg hænger lidt med fjæset.
Og jeg egentlig godt ku´få ødelagt min dag af mørksindede tanker. Så smider jeg noget extra brænde i ovnen, tænder lige et lys mere, og ser en fed film, der kan få mig mig til at smile, glædes, varmes.

Slut med ødelagte timer og liv. Grublerier over episoder eller mennesker, der har trykket på smerteknappen.
Eller være ked over den krop, som gør ondt, som ikke kan. Eller som går i en retning, jeg ikke kan forstå.

Jeg vil glædes! Livet skal være en fest!
Hvorfor ikke?
Jeg kan selv vælge mine tanker. Det kan vi alle.
Ingen andre end jeg kan styre dem. Og mine tanker gør mine følelser.

Så måske kan min hjerne ikke styre mit ben.
Men den kan styre mine tanker.
Og hvis jeg vil at mine tanker skal bringe glædesfølelserne op i mig, så bliver jeg nødt til at finde noget glædeligt at tænke på. Og ka´ jeg ikke det, kan jeg inspireres af litteratur, film, dejlige venner, musik...?

Det er i hvert fald min plan for i dag.
Måske sker der noget helt vildt fedt til genoptræningen? Måske skal jeg hjem, og have en fantastisk stund bagefter? Måske er der nogen der skriver/ringer (med) en dejlig besked?
Der kan ske så meget godt! Og ingen grund til at tænke det anderledes. Bare ved at skrive dette, er jeg allerede blevet glad, og har sendt mig selv væk fra tristheden.
Ahh! Dejligt.

Hvad med dig?
Hvad gør du med dine triste tanker?

1 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start