02 03 04 ODILES BLOG: Det er fra Kongeskibet, verden går... 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Det er fra Kongeskibet, verden går... 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

torsdag den 12. januar 2012

Det er fra Kongeskibet, verden går...

Det er endnu mørkt derude. Smerterne trak mig ud af søvnen, og op at stå. Klokken nærmer sig også seks om lidt, så det er helt o.k. Om lidt skal alle op. Og den måde hvor huset ligger mørkt hen, overladt til fantasier om uhygge, vil på få sekunder forandres. Til lys. De trippende fødder (nå, ja, og poter..). Irritationen over at skulle op, når  hjernen & kroppen mest af, vil ha' ro.

Nå, men jeg har taget min morgenmedicin, og den virker heldigvis hurtigt. Lige nu sidder jeg på min nylig indkøbt - ret lækre! - 65 cm træningsbold. Perlemor. Det er farven. Som lys guld.

(Hvad fanden er lys guld? O.k., det er sådan guldfarvet, men nedtonet mange grader. Så det ikke skinner i øjnene, men har det lækre skær. Ligesom Essie´s neglelak i guldfarvet. Et lag.
Det er måske bare derfor det hedder perlemor. Men farven er så gylden perlemor.)

Jeg elsker den bold. Den har gjort det muligt for mig, at begynde at sidde med, når de andre spiser.
Jo, jeg spiser også, men meget lidt. Det er som om kroppen mangler plads til det.

Da jeg var indlagt gav det mening på en eller anden måde. Ikke at spise. Der var smerterne så ekstreme, og jeg kunne ikke dækkes ind medicinsk. Så kroppen føltes stresset på en måde, jeg aldrig før har oplevet. Jo, det har jeg, under fødsel! Jep, de af jer der har født, og når I tænker på den del af fødslen, der var mest smertefuld (hvilket jo er så forskelligt for os alle) - ville du kunne have spist, da din krop og kontrol blev overtaget af  smerter?
Det var ca. fjorten dage uden mad. Min krop må stadig være stresset, for den kan stadig ikke tage mad ind. Overvejer at få proteindrikke igen. Kan kun lide dem med cappucino smag. Men ved ikke hvor mange der skal drikkes. Glemte at snakke med lægen om det i går. Af bar befippelse over, at han var så cool.

Må følges op på. Gøres moget ved. Har brug for energi, så jeg kan hjælpe kroppen på vej.


Nå, jeg må videre. Skal gøre noget fedt i dag. Omsætter noget penge-energi til glædesgaver.

Der skal bestilles nogle blomster. Købes en gave.
Og så skal jeg have bestilt nogle flere stjerner, til at hænge op i stuen. Store farverige papirsstjerner, som en rig himmel af fantasi. Overdænget med lys.

Og det hele bliver gjort herfra Kongeskibet.
Er verden ikke rig? Alt kan gøres, gennem en computer. Det gør det så meget nemmere, at være syg. Helt sikkert.
At jeg kan få verden ind i mit hjem, når jeg ikke kan gå ud i den. Rent fysisk, altså.
Wauw! Så synes jeg, at jeg er heldig. Tænk om jeg ikke havde det privilegium? Men måtte overlades til sygdom kun. Uden mulighed for glædelig adspredelse.

Livet er stort. Altid. Hvis man tør se det. Tage imod det. Tro på dets overflod. Kaste sig ud i det!

3 kommentarer:

  • Klokken 12. januar 2012 kl. 22.00 , Blogger Unknown sagde ...

    Ja stjerne! Jeg har lige taget mine ned de havde så også gjort gavn hele det år de hang og pyntede.
    Jeg lavede dem selv af dejligt origamipapir m guld på ;) fra den japanske butik i Gothersgade.
    Vejledning kan ses her http://annekata.com/2010/11/tutorial-super-simple-paper-stars/
    og de er super simple. Er helt sikker på at søde L og C kan lave et par stykker mens de sludre i fodenden
    Knus

     
  • Klokken 13. januar 2012 kl. 08.04 , Blogger odile sagde ...

    Nå laver du dem selv? Jeg køber de der store farverige nogen, man kan sætte lys i. Bestilte lige 4 styks, så her kan hænge 6 hen over væggen. Men sætter lyskæder om, i stedet for pærer inden i. Det giver mindre lys - mere fantasihimmel:-)

    Prøver at sætte et foto ind. har du et af dine?

    Kh

     
  • Klokken 13. januar 2012 kl. 08.09 , Blogger odile sagde ...

    Pssst Thea? Hvordan sættes foto ind i blogteksten?

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start