02 03 04 ODILES BLOG: Hvad er nytårsaften for dig? 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Hvad er nytårsaften for dig? 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

tirsdag den 1. januar 2013

Hvad er nytårsaften for dig?

Uha-da-da! Så væltede vi ind i det nye år, med knald, fald og promt og pragt
Jeg overlevede..
Gjorde du? Er du der? Alle lemmer i behold?
Puha! Hva´?

Men hvordan er det med nytår og dig? Hvad betyder nytårsaften for dig?



Nej, en vild nytårsaften og nat har jeg ikke holdt siden jeg uvidende om det spirende foster i min mave, for 13 år siden dansede rundt i en halv liter vodka plus det løse fra middagsbordet.
Da vi væltede ind i et nyt årtusind.
Egentlig har jeg aldrig været den der; 'Det er nyyyytttåååårrrr!Fyr den afff!' brandert-brølende type. Kan heller ikke finde det højtidlige frem i mig selv, men kommer i stedet til at fnise lidt ved det, for  - hallo! Det er jo bare en aften!! Jo, jo en festlig en, forhåbentlig med gode venner og hygge og så´en.

Jeg kan godt lide man vil  gøre status over året der gik og hvad vil jeg i det nye år. Det er sådan set glimrende at gøre. Og hvis der skal et nytår til, for at folk reflekterer over deres liv, så lad os da holde nogle flere. Om året!
Nej, jeg synes bare vi kan reflektere, mærke efter og gøre det om, der ikke er som det skal være. Årets andre mange dage, aftenener og nætter.

'Skideværmeddet' - jeg havde en smadder dejlig nytårsaften. Du også? Eller?

Ingen druk her, som sagt. Til gengæld dejligt at trække i en silkekjole, smøre ansigtets ind i diverse farver og og glamme håret op. Når man er syg så længe som jeg, ja, så kan det godt blive en kende kedeligt med udseendet dér.
Ungerne glædede sig til 'det hele'! Og det hele var nære venners åbne hjem. Og i det hjem havde de proppet flere af deres nære venner ind, og alt vor yngel; børn og unge. Medbringende mad og desserter!

(Jeg var i dessert-heaven i aftes! Utroligt at der kan gå nogle så´en helt almindelige mennesker rundt (læs: ikke konditorer) som skaber et overflod af sødme, til man glemmer alt andet! Jeg er helt benovet over dens slags evner.)

Der blev spist, drukket, snakket. Vi kom senere og deltog ikke i Nytårstalen - der har jeg været heldig med Poulsen; også han er ligeglad med den komformitet. der er ved nytårskonceptet. Og der var lavet quiz´er.

Men det som gjorde nytåraften, var den dejlige stemning af dejlige mennesker, som godt gad tilbringe en aften og nat med os!
Og dét gør mit nytår - hvert år!

At være sammen med mine nære, dejlige venner. Fjante og være alvorlige på samme aften.
Mindes dengang, og glædes os sammen over det vi skal - sammen og hver for sig - inde i det nye foran os.
Så er man bare et priviligeret menneske, når den varme af taknemlighed breder sig inde i en, og rundt om nytårsbordet.
 Det er ikke bordbomberne, champagnen, heksehylene og batterier i regnbuens farver.
Overdådig mad og serpentiner. Rådhus klokkens melodiøse slag.
Nytåret er kun lykkedes for mig, når det samler os af glæde, men ingen pligt.
Når den kærlighed vi bærer rundt i os, får fuldt flor i mødet med hverandre. Det er ikke bare at skåle med en fremmed - men det er at mærke dét skål og tage dén åbenhed med sig ind i det nye år.
Og krammeren man giver sin livsven, og vide, det ikke bliver det sidste.



Tak for det gamle år.
Tak til alle der var med, her og der.
Og jeg glæder mig til at være i det nye, med alt det gode der vil komme.
Jeg tager i mod!
Synes også du skal!





Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start