02 03 04 ODILES BLOG: Hvorfor er der så stor succes i alt det overfladiske? 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Hvorfor er der så stor succes i alt det overfladiske? 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

tirsdag den 24. april 2012

Hvorfor er der så stor succes i alt det overfladiske?

Jeg har så tit tænkt: Hvorfor har han/hun så meget succes? Med noget så overfladisk?!
Nej, det skrev jeg bare ikke!
Jo, sgu! Jeg siger det højt! Med fare for at verden vil synes jeg er en mokke. Eller utro mod universet. Det større kollektive højere selv.
Men jeg har tænkt det!
Undret mig. Plaget mig.
Været tæskegrøn af misundelse.
Suk.

Ikke desto mindre er den en del af den spirituelle lære jeg gennemgår.
For jo! Verden giver opmærksomhed & penge til personer der er overfladiske.
Eller selvoptagede.
Som sælger et produkt der er ligegyldigt.
Til tider endda eet, der narrer folk.

Noget i os ønsker at logge ind på blogs med sex. Eller købe den kur til lykke & ungdom. 
Bogen der lover dig 'For altid slank!' eller 'Sådan bliver du millionær!'
Synge med på umodne tekster sunget af 'de unge og de smukke'.

Trods vi bliver mere og mere vidende. Belæste. Uddannede. Så køber vi til stadighed gyldne løfter. Og måske er det præcist dét værd? At føle sig forgyldt for den stund det varede?

I hvert fald er det sådan det er.
Jeg har fået min fred med det!


Nogle vil tænke jeg svigter. Fra at have været hende der talte om prostitution. Om smerte. Tog mig af dem, der manglede en stemme. 






 foto Ulrik Jantzen



Til at være positivt tænkende. Snakkende. Være forgyldt af min egen overbevisning. Ville noget andet med mig. Mit liv.

Ikke at jeg nogensinde kommer til at hverken sælge bøger med tricks-kure, falske løfter. Lave workshops og foredrag uden hjerte og hjerne. Sælge sensationer, fordi det giver mig medietid.
Men jeg kommer til at lave noget helt andet end jeg har været kendt for.
 Fordi jeg er fuld af ideer. Energier. Og fede budskaber til alle!
Der er intet letkøbt eller tyndt. Tomt eller smart.
Men det ser alligevel pissegodt ud!
Glæd dig bare, sir jeg! For det bliver så sjovt!
Og med mit levet liv, så har jeg lært alt om mørket. 
Derfor kan jeg nu gå med lyset!
Uden det bliver overfladisk. Eller tomt.
For dig!

Etiketter: , , ,

1 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start