02 03 04 ODILES BLOG: Fik mig en bikinibarm som Marylin Monroe! Thanks heaven! 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Fik mig en bikinibarm som Marylin Monroe! Thanks heaven! 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

lørdag den 14. april 2012

Fik mig en bikinibarm som Marylin Monroe! Thanks heaven!

Hurra! Jeg har fået min første bh! 
Som at der rent faktisk gør det en bh skal!
Nej, det er egentlig ikke en bh. Det er en bikini-bh. 
For første gang siden jeg var teenager, skal jeg stolt være på stranden.
Ikke noget med at sidde og gemme mig med runde skuldre. Eller ligge ned for at gå i et med sandet. 

Jeg vil sidde, stå, gå, bade, sole mig. I min nye bikinibarm.



Hvordan kan det være at jeg først i en alder af 44 lærer min bh size at kende?

Handler det om blufærdighed
Ja, for det er jeg godt nok! (Noget folk slet ikke tror! jeg mener, hvordan kan man have været prostitueret - oven i købet i luksusenden -  ikke kunne lide at være nøgen, i samvær med andre?)

Eller handler det bare om konservatisme; køber det jeg plejer at købe?
(hvilket var H&M i det første årti. Og siden har det været Victoria Secret efter mit første besøg i Miami for små femten år siden).

Måske det faktisk bare handler om, at jeg tror, jeg selv ved bedst?
(En side af min personlighed, jeg ikke vil dvæle ved. Som de få der er tæt på mig kender. Og bærer over med.)

Anyway, jeg var ude at føjte!
For første gang i et halvt år! Yahhaaa!
(Og jo jeg betaler prisen i dag, men hell, det var det værd!)

Det var så fedt! Spiste et hav af cafekager, drak stærk cafekaffe.

Hvorefter jeg strøg op i underhylerbutikken.
 For at få nogle af de ret kedelige, men åh! Så behagelige underbukser.
(Miljøskade! Igen prostitutionen. Blev så træt af blonder og lingeri dengang, da det var en stor del af mit 'arbejdstøj'. At jeg i dag kun er til underhakkere.)

Så ser jeg den der papkasse i butikken hvor der ligger noget med røde prikker.
(Elsker noget med prikker! Bli´r blød, når jeg ser noget med prikker!)
- Hvad er det for noget spændende noget, du har der?
- Jamen, det er de nye bikinier. De hænger også derovre!

Og der hang de bare! Marilyn Monroe bikinierne. Den smukke stil, som også MadMen bevægede sig i lægen.
Den stil som jeg altid har elsket!

- Jeg har nok brug for noget hjælp til den rette størrelse i bh´en.
- Ja, selvfølgelig. Hun var den absolutte ekspeditrice for mig! Smilende. Varm. 
Gav mig hendes hænder, at være tryg i).
 (Totalt cut til Miranda, da hun skal købe bh, til sin mors begravelse.)

- Hvordan går det? 
Ude fra den anden side af forhænget.
- Øh, hvad? Mig?
- Ja. 
- Jamen, den er da alt for stram! 
Jeg var røget flere numre ned i omkreds!
Hun trak forhænget hurtigt fra! Svirp! Ind i rummet, Svirp! Forhænget tilbage!
- Jamen, det er jo også fordi du ikke har rettet stropperne til! Let leende. Helt tæt op ad mig i det i forvejen knappe prøverum. No problem! konstaterer jeg. Overrasket.Glad.
Og svirp! Hendes kyndige & varme hænder retter stropperne til.
                                                             - WOW!!!
- Ja, ikke også. Er det ikke utroligt, hvad den rigtige bh kan gøre? mens hun retter mere til. Overalt! 
- Men jeg tror faktisk vi skal gå en nummer mere ned og et mere op i skålen.
- A´hvad?!
- Bare vent og se.

Moar, er du ikke snart færdig! skærebrænder hendes stemme sig ind i min WOW!-oplevelse saf næsten spirituel dimension.
Ja, Karla Sol er med. Rollerne er byttet om. Før var det mig i BR der sagde; Du skal beslutte dig n.u.!

Det viste sig bh-damen havde så ret!  Med fingerpegen viser og forklarer hun hvad det er, der gør, at en bh kan sidde som bodypaint. 
Altså bodypaint med puder.
Alle de gange jeg har undret mig over, at kvinderne på film har de mest velsiddende bh-barme. Now I got it
Både forklaringen. Og den velsiddende bh-barm. Perfekt. Behagelig. Velgørende!

Som jeg sagde, da vi strøg ud af butikken;
 - Tak for hjælpen! Du har lige givet mig en barm!

Ja, Karla Solvej var med. 
Dem af jer der har læst om Karla Sols og min sidste shoppedag, ved at hun ligesom mangler løgner-evnen. I hvert fald når det kommer til  sin mors udseende.
Men fint besidder evnen at sætte mig: PAS!
(http://odilepoulsen.blogspot.com/2012/04/karla-min-sol-pa-vej.html)

Intet PAS! i går!

I går var jeg uden at snyde i zen med at være tyve. 
Følte bare mig smuk. Stolt. Og stolt over at føle mig stolt over mig selv.

Tænk, jeg købte min første bh, da jeg var cirka tyve. Det må have været slut firserne.
Før den tid brugte vi ikke bh´er. Nada comme il faut at have hylster på. Altid topløs; på stranden og under t-shirten. Frihed.

Egentlig har min barm ikke ændret sig synderligt. Trods børn og amning. Det er fordelen ved en lille barm. Men det har jeg. Frihed og stolthed er noget andet i dag. End dengang.

Så jeg overvejer at tage min bikini bh på i dag. Inde under min t-shirt.
Bare for at fejre friheden til at gøre som jeg vil!
Også når jeg tager til premiere på teatret.

Og det kan kun anbefales!
At gøre sig fri!
Og få en bh-dame til kyndigt at finde den rette bh-size.













Etiketter: , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start