02 03 04 ODILES BLOG: MIn højre fod! 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 MIn højre fod! 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

tirsdag den 12. juni 2012

MIn højre fod!

Sidder her.
Med de nye leoparder. Can´t walk th´. So I talk (about) th´.




Kan kun have den ene på. Min højre fod.
Som er den der er rask. Uden handicap.
Så derfor tager jeg den på.
Den ene leopard på min højre fod.
For at nyde. Indtage. Sanse.

Lære dem at kende.
Foden lærer leoparden at kende - og vice versa.





Og allervigtigst;
ved at min højre side (fod, ben, hofte, bækken) fungerer normalt. Og jeg hele tiden holder den aktiv.
Så viser den vej for venstre!
Ja, helt bogstaveligt!

Dels bliver venstre side iltet gennem blodcirkulationen, når højre side trænes.
Men det smarte, dét som jeg synes er særlig ekstra smart er, at hjernen ser den velfungerende side.
Og kan 'snydes' til at tænke, at det er den venstre! Altså at der er velfungerende! (Også).

Så en TedTalk om det her emne.
Og nu skulle det være tjekket om jeg linkede videoen her. Men...
En professor, der forsker i nerveskader og -smerter. (Fantomsmerter, manglende førlighed, nerveskader som det jeg oplever, m.m.)

Som summarum, superkorte version:
(se videoen! Jeg lover at lede efter den, når Mac er blevet rask igen! &linke den herinde!):

Ved at bruge et spejl og lade forsøgspersonen/patienten udføre nogle almen praktiske funktioner foran spejlet, med sine raske side, selvsagt. Så tror hjernen det er den modsatte side (dvs. den handicappede/syge side), der udfører funktionerne.
Og dermed må hjernen nødvendigvis konkludere, at den syge/handicappede side er rask/uden handicap!
Hvis jeg fx. ikke kan løfte venstre fod. Så sidder jeg foran et spejl, og løfter min højre. Mens jeg selvklart følger processen visuelt. Så sker der ting og sager i min venstre side.

Smart, ikk´?
(Se videoen! Jeg lover at lede efter den, når Mac er blevet rask igen! & linke den herinde!)

Så her gør jeg mit eget lille eksperiment.
Højre fod kan godt arbejde sammen med leoparden.
Lader venstre kopiere kunststykket!
Resultat = Jubii!!










Og så behøver leoparderne heller ikke ligge og samle støv.. øh.. på de dersens 'støvposer' (?), der hører med skoene.













Hav en smuk dag!
Jeg mener, sgu da bedre end at have en lorte dag.
Ikk´?
Ja, jeg ved godt der er folk som synes det er både religiøst, tåbeligt og naivt! Men tænk lige efter! Hvem skaber dine tanker?
 O.k. Så hvorfor tænke noget møg om sig selv og sit liv, når man kan tænke noget modsat?
 - Det er ikke bare så enkelt, Odile!
Jo, det er præcis, hvad det er! Enkelt!

Jeg vælger mit eget humør. Efter hvad jeg tænker om mig selv. Mit liv, verden, mennesker.

Så, ja, jeg behøver ikke være nede over smerter og handicap. Jeg vælger at være oppe over skønhed. Lys og kærlighed.

Senere i dag skal jeg i bassin. Og jeg er træt. For træt til det i dag. Og kraftesløs efter den sidste tids ekstrem hårde genoptræning.
Men allligevel tvinger jeg mig selv til at glædes over muligheden!
Jeg får den hjælp jeg har ønsket mig!

Se! Livet byder på meget! Når vi tør tage imod! Og stole på vores inderste!

Love!






Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start