02 03 04 ODILES BLOG: Morgensider har guld... 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Morgensider har guld... 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

torsdag den 31. maj 2012

Morgensider har guld...

'Elsker! når jeg langt væk i søvnens. Drømmenes verden. Stille og roligt kommer til stede.
I en ny morgen.
Gennem mine morgensider.

Jeg elsker mine morgensider!
Et formidabelt kreativt værktøj.
Ucensureret skrivearbejde.
Tanker der flyder.
Ingen præstationer.
Intet krav om kvalitet.

Frihed
gennem
ord.'


Sådan skrev jeg på min facebbok update for et par timer siden.

Nu vil jeg fortælle hvad Morgensider er.
Og håber du også kan bruge det.



Redskabet stammer fra Julia Camerons bog: Kreativitet.
Hun beskriver på fantastisk vis, hvordan hun ud af en personlig krise, begynder at vække sin slunkne kreativitet til live igen. Det går over i, at hun begynder at undervise andre i samme. 
Skriver bogen her.  

Og nå, ja, need I say; hun er en af stjerne-manusforfatterne i Hollywood.
Med andre ord, hun ved hvad kreativitet er. For hende selv. Og for andre. Det er nemlig meget universelt. Amatør eller professionel; kreativiteten i os skal plejes. Dyrkes og fordres.


Bl.a. gennem Morgensiderne.


Jeg har brugt Camerons bog til at åbne min skriveblokering med, for et par år siden. 
Morgensiderne er min daglige fortsatte brug af et gedigent værkstøj. 
Der bare virker!


Her får jeg fat om mig selv. Min kerne.
Jeg er fri, for jeg skal aldrig - seriøst a.l.d.r.i.g.! læse dem bagefter.
Sure tanker bliver til blomstrende taknemlighed.
Nattens drømme får intellektuel udfordring. Bliver sat i perspektiv og tolkning. 
Og jeg forstår mere af mig selv.
Ideer dukker op på siderne, som nærmest af sig selv!
O.s.v.


Metoden er tre sider hver morgen. 
I en særlig notesbog. 
Det er det første der gøres, når jeg står op.
Nå ja jeg stryger måske forbi toilettet. Helt sikkert skal jeg have min kop latte med!
Men ellers - ingen snak eller gøremål, før jeg er færdig med mine sider. 
Står tidligere op end alle andre, for at få mit kvarters skrivetid. 
Skriver i hånden. Hvilket for mig personligt, igen bryder mønstre til det at skrive professionelt  (som jeg altid gør på Mac´en).
Der er nada censur! Der skrives bare hvad der falder ind. Lind strøm. 
Man skal ikke holde pennen på papiret hele tiden. 
Men blot følge sit flow

Der er dage hvor siderne er smuttet fra mig. Noget andet kom ind over.
Så føler jeg en mangel. 
Et tomrum. Der hvor jeg skal gøre mig klar til dagen, mangler.

Jeg elsker mine sider.
Og tror også du vil ku'  finde din frihed, i dine sider!

Du kan jo bare prøve og se! 
Og mærke dit flow
fra du står op!
Wow, det er nærmest ren magi!





0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start