02 03 04 ODILES BLOG: Kærlighed rocks! Også når den er til din krop. 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Kærlighed rocks! Også når den er til din krop. 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

lørdag den 28. april 2012

Kærlighed rocks! Også når den er til din krop.

Når det kommer til mad & drikke. Til hvad der er oppe i tiden som rigtigt eller forkert, så er jeg en analfabet. Det føles for mig som en frakke af lænker, der tynger mig dybt ned i knæ, hvis jeg skal spise & drikke efter livsstilsbøger eller damemagazines.

For mig er det gribende nødvendigt, at være mig selv. Hundrede procent. Det betyder også mine spise & drikkevaner. Jeg tager det jeg vil. Lader det ligge jeg ikke gider.

For over tyve år siden blev jeg vegetar. Ved ikke præcist hvorfor. Det føltes bare rigtigt.

Men jeg har ingen forestillinger om, at bestemme alle skal ´go veggie´!
Tænker det må være op til hver og en af os, selv at definere hvad vi vil spise!

Det som jeg altid har troet på. Og i dag ved med sikkerhed er:

Alt hvad jeg tager ind med god samvittighed - gør mig godt.
Alt hvad jeg tager ind sammen med følelsen af skyld -  skader mig. 

Så bliver det store spørgsmål selvsagt, om mennesket er i stand til at sætte sig fri af mad og drikke. Stole på egen indre stemme. Turde nyde uden skam eller skyld.

Ja det tror jeg på. Uden tvivl. Men hvis du spørger mig hvor længe vil det tage. Så aner jeg ikke hvad jeg skal svare.

Ved bare at jeg gør det. Langt fra til perfektion. Øver mig hver dag. 
Som jeg gør med alt det andet, der er med til, at gøre livet bedre. Lettere. Friere. 

Hvorfor bruge så meget liv på alt det man ikke må? 
Sætte sig selv snærende begrænsninger? 
Savne og længes, fordi man tænker det er skidt for en?

Hvis vi i stedet kan tænke positivt om det vi tager ind gennem munden. Vide at kroppen tager imod det med kærlighed. Alt hvad kroppen åbner sig frit for, betyder den møder det med kærlighed.
Og det er sundt!
Det er sundt at elske sin krop. Og lade sin elskede krop styre hvad den modtager.

Prøv det! Betragt det som en trend, en kur om du vil. Eller bare som noget du  gør, fordi du er fri til at bestemme selv. Samarbejde med din krop.

Kærlighed rocks! Også når den er til din krop!





2 kommentarer:

  • Klokken 30. april 2012 kl. 08.43 , Blogger Gitte sagde ...

    Fedt indlæg!! på min blog har jeg lige skrevet et link, hvor du kan læse om 7 super nemme måde at spise sundere på uden det på nogen måde er fanatisk, men netop i tråd med det du selv skriver :)

    Du kan jo tjekke det ud her:

    livetstrae.blogspot.com

     
  • Klokken 15. maj 2012 kl. 17.41 , Blogger odile sagde ...

    Tak Gitte:-)

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start