02 03 04 ODILES BLOG: Der er alt at miste ved at være i mørket. Og alt at vinde ved at gå ud i lyset! 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Der er alt at miste ved at være i mørket. Og alt at vinde ved at gå ud i lyset! 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

torsdag den 26. april 2012

Der er alt at miste ved at være i mørket. Og alt at vinde ved at gå ud i lyset!

Lige om lidt, aner jeg aldrig hvad indeholder.
Jeg har en masse ideer om det. Bekymringer. Frygt eller glædelig forventning.

For mange år siden, læste jeg en bog af Johannes Møllehave. *Skuffelser der ikke gik i opfyldelse*. det tænkte jeg meget over. Tog med mig i mit hjerte.
Som kom tiden til den positive tænkning.
Den er så let at slå om sig med. I smarte vendinger. Hurtige tricks til happiness. Sælger dig lover dig det hele på bare et par uger. Jeg kan virkelig godt følge de mange klienter, som har siddet i den røde plyssofa. Brækket sig over at høre om det. Læse om det på Facebook i updateringer.

Jeg har det bare anderledes med det.
For mig er det ikke smart. Glitrende. Præsenteret i et moderne look med en blid kvindestemme.
Jeg falder ikke for dameblade eller smukke mænd der sælger kurser om hvordan du kommer helt ind til dig selv.

Jeg begyndte at interessere mig for at tænke positivt for små seks-syv år siden. Den første Louise Hay bog blev købt og kom med rundt i landet på teater- og foredragsturné.
Og jeg opdagede, igen og igen og igen. Hvor meget tid jeg brugte på at tænke negativt. Hele tiden.

Men allervigtigst opdagede jeg, at nogen havde nedskrevet det, jeg som ung havde tænkt;
hvad sker der hvis jeg vender al den her sorte tænkning og følen, om? Vender det til lys? Hvad sker der så meget mig? Jeg har hele mit voksne liv sat papir op  med texter på, som er vigtigt jeg husker. Lærer. Læser. Igen og igen igen. Fra sort til hvidt.

Det handler om at træne sine tanker til at tænke positivt. Finde det frem. For det er der altid.
Og så begynder det at vokse! Mere. Mere. Mere.

Jeg har flyttet mig fra at sidde i mørket. I smerten.Døden. Helvede.
Til at være den Odile du kender i dag.
Med lys. Inden i. Uden om. Med glæde. Stor kærlighed.
Og en allerhelvedes masse kraft på livet!
Der er alt at miste ved at være i mørket.
Og alt at vinde ved at gå ud i lyset!


Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start