02 03 04 ODILES BLOG: Sure sild in the City aka Prinsessen på Ærten 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Sure sild in the City aka Prinsessen på Ærten 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

onsdag den 1. februar 2012

Sure sild in the City aka Prinsessen på Ærten

Nå, men jeg har jo efterlyst og beklaget mig (på Facebook). Fordi jeg mangler at se noget sjovt og let tv/dvd-underholdning
Jeg er ret træt af, altid at se noget alvorligt. Svært. Problematisk.
Samtidig er jeg sindssygt kræsen, og bliver for let optaget af dårligt skuespil/script/instruktion/?
Ville være en fantastisk filmanmelder; pissesur og med nada evner ud i filmmaking selv.
Jeg er så bare ikke filmkritiker, og har heller ingen ambitioner eller lyster, i den retning.
Jeg vil bare gerne underholdes!

Så jeg gik med til det. Ja, jeg gjorde sgu. Sex in the City. 

Og ja, jeg kan godt se det! Hvorfor så mange godt kan lide den.
Men jeg kan ikke selv blive fanget. Det er som et damemagasin; overfladisk og uden substans.




Det trods jeg har forsøgt med adskillige tilgange; fx. den at i første afsnit, har Carrie pludselig 'min' t-shirt på, som jeg købte i Miami Beach tilbage i 1998-9 (og som jeg aldrig har set nogen med!) AHA! Et tegn om at jeg skal blive ved med at se serien?

Næste afsnit har hun pludselig min stol, den fra min singlelejlighed, også årgang der-slut-sidste-årtusinde. (Og nu et dejligt sommerhusmøbel). 

Jeg advancerer i mine tanker om serien og fortsætter med at se den for i sæson 2 (yep, så langt er jeg nået!), at opdage at Carrie (hele tiden Carrie!) nu har mine jeans på, helt sikkert årgang 1999!

Men jeg er også nået til, at selvom jeg har trukket al den amerikanske kultur fra (der går ud på at man som kvinde skal giftes,/ikke må være en 'slot'/ingen kropsbehåring tilladt/spiller et spil for at få det man vil have af manden = manipulation), så er de her figurer enormt umodne, selvoptagede  - måske ligefrem narcissistiske? - brokkende, krævende og uansvarlige ift. eget liv. 
Og dét begynder at irritere mig nu, hvor jeg er på slut af 2. sæson.
Så mon jeg holder meget længere? Det sku da lige være pga. Samantha figuren, som jeg synes spilles helt humoristisk og sanseligt (af Kim Catrell, vist?)

Så slår det mig, hvorfor den serie er så populær hos danske kvinder? 
For jeg kan forstå hvorfor den er det hos amerikanske qua ovenstående. Og det dejligt forløsende det må være for dem, at der siges f-ordet igen og igen. Og scenerne diskuteres og udmales igen og igen. 
For danske kvinder, er det vel ikke så vildt? Godt nok har jeg været rundt om blokken flere gange end de fleste, men helt ærligt? 'De fleste' har vel også set dette og hint (?).

For nogle dage siden skvattede jeg, på fb, over en update hos en af mine kollegaer, en kvindelig single journalist. Hun interviewede mig engang, husker ikke om hvad, men husker hendes manglende forståelse af, hvad jeg mente ligger i ordet tilgivelse. 
Anyway, hun har en klumme, hvor hun er ret sur, nedladende og ironisk. Det er sådan hendes stil, som det er blevet det, for rigtigt mange. (Om det særligt er kvinder, ved jeg ikke?)
Men det er så udbredt. Sådan en gang vrede/talen-ned/ på alle der ikke mener det samme, som een selv, basicly. Eller på mænd, fordi de har forkert hår. Eller dårlig ånde. Eller grimme tæer.

Eller jeg ved ikke, jeg synes det er sådan en manglen på at tage ansvar for sig selv og sit liv. 
Brokker sig over alle andre og de manglen på perfekte mænd, der gør, at karriere/single/kvinde ikke har dét liv, karriere/single/kvinden ønsker. 
Prinsessen på ærten. Æv. 
(Jeg tror nok at det er dét, Bitterfisssen Bethanys knalder ud over fra tid til anden. Uden jeg har overblik over, hvad BB ikke knalder ud over.)

Og så er der et sammenfald: Amerikanske 'Sex in the City' single kvinder, der brokker sig, opfører sig umodent (men dog kan indtage drinks og mad i eet væk, uden at blive tykke).
Danske single københavnske karriere/single/kvinder, der brokker sig i klummer/blogs, og er uansvarlige (men som dog tager på, når de indtager drinks og mad i eet væk).
Sure sild in the City aka Prinsessen på ærten.

Og ja jeg mangler stadig noget godt tv-serie underholdning til at ligge i sengen med her.

Og jo jeg savner at drikke ad h... til. Og være oppe all night med veninderne!
Ergo - så gør jeg noget ved det!

Piiisssssttt!
Men pleaze; kan der blive skruet ned for brokken og op for ansvarlighed, og dermed glæden?






Etiketter: , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start