02 03 04 ODILES BLOG: Lotus & Fugl Fønix 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Lotus & Fugl Fønix 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

onsdag den 25. januar 2012

Lotus & Fugl Fønix

Hvordan kunne det ske, jeg kom til at glemme min smukke ring? Som skal minde mig om hvert øjeblik er en ny begyndelse. At hver menneske er helt unikt.
Efter julen, har jeg været så træt. Så træt. 
Min krop er faldet tilbage til stærkere smerter og mindre mobilitet.



Jeg har brug for små tegn, smykker, ord. Også tatoveringer, når jeg står i en ny livslærdom. Som jeg gør nu. Måske synes jeg hver gang, at det er den sværeste lære nogensinde? Det husker jeg ikke lige nu. Altså hvordan det var, sidste gang jeg skulle lære noget nyt. Stort. 

Måske er hver gang, den sværeste. Måske kommer jeg for hver gang tættere på noget der var endnu større, end sidste gang. Her hvor jeg er nu, er meget vanskeligt på én måde. Og meget let på en anden. 

Jeg ved at det, at jeg er strandet fysisk og er i genoptræning for at lære at gå igen, er den eneste måde hvor jeg ku´ standses på. Jeg havde brug for at standse, stoppe helt op! For at give helt slip.

Og jeg havde brug for at give helt slip.
Stadig brug for. Har nemlig ikke sluppet helt. Det er så utroligt svært at gøre. Enormt angstprovokerende. For hvis man slipper alt sit arbejde, al indkomst. Hvad så? Hvordan skal jeg få nyt arbejde, nye indtægter?
Og slippe bekymringerne for om børnene nu klarer sig godt? Ja, det burde være let. 


Anyway, jeg skal slippe bekymringer. 
Frygten for hvordan det vil gå med det ene, eller det andet. Og være til stede her og nu.

Den der med at tro det hele går galt, hvis man giver slip. 
At forvente det slet ikke kan gå, hvis man; siger sit job op/bliver kunstner/lever efter sin drøm/går fra manden eller konen/ bor i en skurvogn.

Hvorfor blive ved med at tro på det værste vil ske?

Når vi ligeså godt vælge at tænke; der er masser af penge, og det vil der altid være! Der er masser af kærlighed! Masser af alt!

Jeg er træt af, færdig med, at tænke negativt! Jeg vil have det godt, og 'tænke godt'.






For at kunne det, har jeg måtte give slip. Og lade mig føre herhen hvor jeg er nu. Selvom jeg har mange smerter, og ikke kan bevæge mig uden for mit hjem. Så har jeg det godt, mentalt.

Jeg bruger min tid på at træne ikke kun min krop, men også mine tanker. Mit sind. Til den nye tid - som er begyndt.
Timerne er begrænsede, for jeg er træt. At skrive et blogindlæg, gør at jeg må hvile resten af dagen. Meditere. Og øve mig i, at være tryg ved alt det nye. Uvante. Skubbe de gamle tanker væk, når de beamer sig ind til min bevidsthed.

Jeg ved ikke hvordan det er for dig? Om du let kan være i nuet, leve på overflod og vide, at intet dårligt sker? Det håber jeg. 

Der er mange måder at lære på. Mange veje til at nå det søde liv. Og vi må respektere hinandens forskellige måder at nå derhen på.

Som vanlig, følger jeg Fugl Fønix. Så i stedet for at kæmpe imod, må jeg acceptere det. Og slippe kontrol af det ukontrollerbare.

Etiketter: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  • Klokken 25. januar 2012 kl. 13.41 , Blogger Charlotte Volfgang sagde ...

    Det lyder rigtigt smukt at jage de negative tanker på farvel-rejse!

    Jeg overvejede lidt min egen livsrejse i går aftes sent, da jeg endnu engang havde problemer med at sove.
    Resultatet af mine dybe overvejelser, var, at hver ny dag er fyldt med nye udfordringer, for det, jeg vil kalde mit forsøg på at opbygge den drøm af et "filter", der kun tillader positive ting at træde ind i min livssfære...

    Det er nok en slags "beskyttelses skjold" mod alle de negative livsudfoldelser, som vi mennesker i informations- og videnssamfundet bombarderes med hver eneste dag?

    Men indadtil kræver det jo ret stor selvbevidsthed at kunne skærme sig selv mod negativ indflydelse/udfordringer udefra længe nok til, at man en dag ikke længere behøver at kæmpe imod dem, tror jeg!

    Jeg fik lyst til at dele disse tanker, da jeg håber det kan være brugbart for andre end mig..:-)

    skrevet af Charlotte Volfgang

     
  • Klokken 25. januar 2012 kl. 18.10 , Blogger odile sagde ...

    Dejlig kommentar, Charlotte.
    Tak.

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start