02 03 04 ODILES BLOG: Kropsudsmykning. 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Kropsudsmykning. 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

mandag den 5. december 2011

Kropsudsmykning.

Siden jeg var i midt tyverne, har jeg fået lavet en tattoo, for hver vigtig/stor beslutning eller ny lære i mit liv.

Min første blev det kinesiske tegn for sol. At den altid står op igen, selv den går ned. Det var efter at have klaret den første alvorlige sygdom i mit liv.

Senere kom det kinesiske tegn for kærlighed, efter at have været voldtaget for mange gange. Til reminder af, at der altid findes kærlighed.

Så kom mit kinesiske tegn for blod på håndledet; at i blodet flyder livet. Og at jeg ikke måtte tage det.

I forsøg på at holde mig på rette vej, fik jeg under min venstre fod, tegnet for Tao (som betyder vej).

Mens jeg var indlagt på lukket psyk., 'kom jeg til' at skære i mig, fordi jeg havde glemt mig selv. Derfor måtte jeg have en stor skorpion på andet håndled. Til at skjule arrene og til at minde mig om, hvem jeg er.

Efter en hjerneoperation, kom min datter til.
Og nogle år efter kom der, længere op ad underarmen, et yin/yang tegn med børnenes forbogstaver i. 

For et par år siden, begyndte jeg at generhverve min spirituelle forbindelse. Og den Røde Engel er klistrer på min underarm, over skorpionen. Den engel, jeg som barn, brugte som min beskyttelse. Hvordan kunne jeg glemme hun stadig passede på mig?
Englen fik jeg i julegave for et par år siden af børnene.

Og nu er tiden inde igen. Mit fysiske sammenbrud, og gennembrud til en anden måde at leve på fremover, skal fejres med en ny tusch.
Denne gang er det Fugl Fønix, i dominerende rødt  & orange ild. Den skal pryde min underarm, den modsatte side af englen.

Og jeg glæder mig, hysterisk!

Fugl Fønix bliver også en juletattoo. Tattovøren som skal lave den er 'tilfældigvis' hjemme i DK nu, hvor jeg har brug for ham.

Life er sødt, og jeg elsker at læse det via min kropsudsmykning.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start