02 03 04 ODILES BLOG: En af de sidste dage november, 2011 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 En af de sidste dage november, 2011 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

onsdag den 30. november 2011

En af de sidste dage november, 2011

Jeg er så heldig at jeg 2-3 gange ugentligt hentes af søde chauffører og eskorteres ud til den ventende 'handicap-minibus'. Her samles jeg så op, ligesom de 3-4 andre medborgere, for at blive kørt til genoptræning.
Jeg er den unge i det selskab & at blive tiltalt som *Den unge Dame* af de ældre herrer og mukket af, af de ældre damer, det er en oplevelse!

Nu tror I nok jeg gør grin med handicapkørsel, kommunal genoptræning og ældre borgere. Men rent faktisk er det en oplevelse, jeg nyder.
Jeg har et kig ind i en del af vores samfund, som jeg ellers aldrig har med at gøre. Og det er værdifuldt!

Og ja, gu er det øv, at skulle vente timer på minibussen, mens man sidder og glor på amatørkunst i receptionen eller i kantinen (hvor man kan også spise Berlinere & drikke automatkaffe & læse Billedbladet - Danmarks mest royale ugeblad!). Og der er langt til cafe liv, stilletter, klummer og Louisianna.

Men på den anden side - jeg kan ikke selv flytte eller transportere mig selv noget som helst sted hen. Hvorfor ikke bare åbne sindet for, at der er mange måder liv leves på? At der er en alderdom, der (trods hvad cremer, magaziner & plastikkirurger lover os) kommer til os alle.
Og hvorfor ikke bare nyde at have så meget tid?
Var det ikke det jeg savnede så inderligt, før jeg blev syg? Jo, som jeg skrev i går, så gir universet os altid dét, vi beder om. ♥

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start