02 03 04 ODILES BLOG: Julen 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Julen 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

fredag den 23. december 2011

Julen

OMG! Det er JULEAFTEN (!) imorgen..jo. Puha, det er det bare slet ikke i min tidszone!!

Jo, jo, gaverne er da købt (via internettet). Og vi er dejligt inviterede til blot at sætte os ved et overdådigt veldækket julebord, hvorfra vi kan stråle os i lyset fra et stort, smukt juletræ.

Alligevel har jeg det som om, jeg slet ikke er dér. Endnu.
At jeg ikke har været med i december! Ikke fået julehygget, eller spist risengrød. Måske er det fordi jeg ikke har kunnet deltage i juletam-tam ift med ungernes dagligdag, kunnet bage eller lave konfekt. Sende julekort som jeg plejer. Jeg ved det ikke, jeg er bare ikke med. Måske mangler der bare den vanlige stressen-rundt-for-at-nå- det-hele, for at komme i stemning?

Men no matter what, så skal jeg dælendylme skynde mig, at være juleglad i morgen, for det har ungerne brug for.
Og jeg skal spise, selvom jeg ingen appetit har.
Jeg ved, at meget vil gøre mig glad i morgen; se børnenes spænding, se mine kære nyde den gode mad, ungerne være utålmodige og endelige åbne alle gaverne. Og lade roen sive ind med kaffen, når alle gaverne er åbenbaret.

Måske er det bare en særlig jul i år, ligesom det har været et særligt efterår. Og nogle gange må jeg acceptere, at livet ikke altid gør, som jeg troede det ville. Og hvem ved, måske bliver det faktisk meget bedre?

Jeg håber I alle får en dejlig jul. Husk jul kan aldrig bare udtrykkes i een form. Der er et hav af gode måder, at være i juletiden på. Og i stedet for, at vi lader os tynge af sorg eller smerte, så kan vi hjælpe os selv ved at glædes over det, som rent faktisk er, det som eksisterer lige nu. Lige her.

(Og netop som jeg sidder og skriver denne status, ringer det på døren - en smuk julebuket venter mig der! Sikke rørt jeg blev, sikke en overraskelse! Så blev jeg juleglad!)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start