02 03 04 ODILES BLOG: Chokolade affæren 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Chokolade affæren 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

tirsdag den 28. februar 2012

Chokolade affæren

Jeg har opdaget endnu en sfære i vores fantastisk univers.
Chokolade sfæren!

På Valentines kom min mand pligtskyldigt med blomster og chokolade.
Han havde pakket sin irritation over det her reklame- commercial stunt godt ind i et rødt blikhjerte med fyldte chokolade. Og jeg er helt enig med ham! Det er bare en adopteret US ting, at drible rundt efter Valentines dit og dat.
Nej jeg er ikke en Valentines-kvinde. Vil meget hellere have friske blomster til stuen, når de andre visner.

Manden er skøn, vil gøre alt for at få et smil fra mig. Blomsterne var smukke, og chokoladen blev gemt væk til en anden sød dag. Og jeg elsker min mand for at ville gøre alt for at få mig til at smile!




Chokoladen var gemt. Til en aften hvor jeg tog en sovepille. Det gør jeg cirka en gang om ugen, for at få en søvn uden opvågning pga. smerterne. Og jeg bliver skæv. Og får ædeflip! Derfor kastede jeg mig jublende over mit blikhjerte. Uden at tømme det dog! Men tænkte snusfornuftigt, at der også skulle være til en anden af mine søde tænder. En anden dag.






Problemet var så bare at jeg ikke kunne huske hvor jeg havde lagt det halvtomme røde blikhjerte!! Jeg ledte og ledte. Alle! de steder jeg plejer at gemme slik og chips for børnene. Og derefter alle de steder jeg gemmer slik og chips for mig selv! Det var der bare ikke! Hallo! Godt nok har vi ånder her i huset, men de plejer ikke spise af vores slik!


Så blev det sove-pille dag. Og da jeg blev godt skæv, blev jeg også godt lækkersulten.
Og gik direkte hen til kommodeskuffen. Den kommode, som er Niels´. Med hans sokker og underhakker i :/  Og øverst en lille smal skuffe med dimse-ting.
Resolut åbnede jeg skuffen, vupti! Der lå hjertet og blinkede rødt!

Altså,  hermed konkluderet at;
jeg har en særlig sfære jeg indtræder i når jeg er sovepille-skæv.
Hvor jeg foretager mig ting, som jeg kun kan huske. når jeg atter er i den sfære!

Nøj, vi har møggrinet af chokoladeaffæren siden!
Pænt spooky. Og pænt sjovt!

Mærkeligt nok opdagede jeg også, at jeg nok kunne huske hvor det røde hjerte lå. I knokleskæv tilstand. Men min erindring om kun at have spist et par stykker chokolade, ikk?
Nå, ja, det var så ikke helt så præcist.
Der var faktisk kun et stykke tilbage jeg kunne lide!

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

  • Klokken 28. februar 2012 kl. 08.52 , Blogger Rikke Struve sagde ...

    Kæreste Odile,
    Dejlige med et smil på læben fra morgenstunden ... Lige hvad jeg trænger til!!
    Kan ikke skrive for tiden ... Er låst!! ... (Kender du det??) ... Er igang med et indlæg til min blog (Det har jeg været siden fredag) ... Nå, men lige pludselig kommer det vel til mig igen...
    Lige præcis derfor er det dejligt med dine ord ... Synes de virker bekendte ... Bortset fra det med sovepillen ... Hmm, gad vide om det så er alderen der kommer snigende ... PYT!! ... Jeg elsker livet og det der er!
    Skøn dag til dig mig kære FB-veninde ... Ønsker dig og dine ALT det bedste ...
    KNUS R.

     
  • Klokken 28. februar 2012 kl. 11.18 , Blogger odile sagde ...

    Ordene kommer. De har bare forputtet sig i en anden sfære:-)

    Big love din vej, Rikke:-)

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start