02 03 04 ODILES BLOG: Vikar for konen? 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Vikar for konen? 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

lørdag den 10. januar 2009

Vikar for konen?

Min 4 -årige datter så i går en poster fra kampagnen Hope Now, hvor der sidder en kvinde i en indkøbsvogn.

-Man kan da ikke købe kvinder, siger hun så.

- Jo. Nogle mænd køber kvinder.

- Hvad bruger de dem til?

- Hm, til at kysse på, bl.a. svarer jeg, mens jeg forsøger at forenkle billedet!

- Skal hun så være hans vikar?

- For hans kone?

- Ja!

- Øh! ja, det kan man faktisk godt sige.....

 

Elsker min datter - elsker børns helt ind til knoglen-logik. Som vi åbenbart kommer væk fra, når vi vokser op.

Odile

1 kommentarer:

  • Klokken 11. januar 2009 kl. 21.28 , Blogger portos sagde ...

    Det er fra folk og fulde folk man skal høre sandheden, hedder det jo. Men det er også dem, der har en anden virkeligheds opfattelse, især børnene.
    Jeg kan godt huske spørgsmålet om, hvordan de små børn kommer ind i maven?Så står faderen der....!Han ved det jo selvfølgelig godt, men hvordan forklarer man en helt naturlig ting for sine børn, når man synes at de ikke er gamle nok, til andet end Pixibøger?
    Så er det godt, at der findes gamle bøger, som forklarer tingene meget pædagoisk. Her tænker jeg på klassikeren, "Hvordan mor". Vist nok skrevet af Steen Hegler.
    Her bliver tingene forklaret, på en helt naturlig "Ind til knoglen" måde.
    Ind til knoglen logikken oplevede jeg selv, da min ældste datter var 4år, og hendes oldemor var død. Vi besøgte kirkegården, og så oldemors urnegravsted. Efter et øjeblik spurgte hun, "far står hun op?". Hun kunne jo godt se at der ikke kunne være en kiste, på den smule gravplads :-)

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start