02 03 04 ODILES BLOG: Tirsdag morgen.... 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Tirsdag morgen.... 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

tirsdag den 30. december 2008

Tirsdag morgen....

Sidste tirsdag i år. 
Tirsdag er den dag hvor renovationsarbejderne kommer og henter vores affald. Så skrumler de med den store containervogn, så det lyder som er den på vej gennem de pludselig skrøbelige murstensvægge, ind til os. 

Den dag der var jordskælv, troede jeg det var renovationsvognen. 
Jeg ved ikke om der er sure på os eller hvad...Men det er godt nok tit de nøjedes med at lave en kæmpelarm, tramper på de bulnende og skæve havefliser rundt om vores hus med tunge træsko, for så at gå forbi den fyldte skraldesæk. 
Uden at lægge en besked.

 - Niels, sætter man stadig et par øl ud til dem , hvis man vil vise godt fjæs? råber jeg til min mand gennem de endnu ikke færdigindflyttede rum.
- Eller vil det være politisk ukorrekt, som i; 'du er skraldemand og derfor går jeg ud fra du drikker! Og sandheden er sgu at han tjener mere end mig med min kunstnerrøv! Det er jo helt upassende at en skriver kan bo i hus!
- Kan du ikke bare sende en mail til kommunen..? Resten hørte han vist ikke. 

Mon de ikke kan lide os? Jeg mener, haven ser ret skod ud. Måske er det fordi fliserne er lige ujævne nok. Eller utilpassede grene der spærrer for hurtig gennemgang. Ja nu er der jo også hundelorte, som jeg ellers løber ud og fjerner næsten inden den arme hund har tømt sig.
Måske skal man ikke bare komme sådan ud fra byen af, og så bare passe ind.

Aner det ikke, vi flyttede ud for at få fred. Vi larmer helt vildt i vores familie, så det blev for meget at skulle forholde sig til byens larm også. 

Vi flyttede også væk fra den jævnlige chikane og den er vist også ophørt. Der er vist ingen her som aner hvem vi er. 

Der har kun været et tilfælde.. nej to, men..... Der blev stjålet en lerkrukke uden foran vores hoveddør. Og så var vores havelåge smadret en morgen. Ved ikke hvorfor. Der lå ingen besked.

Men vi har det jo godt, her en tirsdag morgen. Og i dag har renovationsarbejderen taget den fyldte skraldepose med sig OG sat en tom tilbage i stativet. 

Så det var nok en god ide, det med at skrive til kommunen. Faktisk svarer kommunen også herude i forstaden, når man henvender sig. 

Så ja, jeg kan jo ikke brokke mig, har det godt her en tirsdag morgen i forstadsparcel-livet. Og en dag lærer jeg måske også at holde en fin hæk.
Med mindre jeg sætter en rockerhegn op, så folk ikke kan komme ind til min rockerhund!
Et sort et!
Her i forstaden. Ha, ha, ha.


0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start