02 03 04 ODILES BLOG: Hvordan fås den gode sunde søvn? 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Hvordan fås den gode sunde søvn? 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

mandag den 9. september 2013

Hvordan fås den gode sunde søvn?

Har du det ligesom jeg?
Er du også sådan et menneske, som aldrig har kunne sove mere end max 2-3 timer i træk?
Og ellers opvågning hver halve - hele time.
Når det er rigtigt skidt, ingen søvn i 1 1/2 døgn - 2 døgn.
Eller er du et menneske, der sover hver nat?

Mange oplever først afbrudt søvn hver nat, når de får baby inden for hjemmet. Og da er det dog midlertidigt. Men det gør ikke desto mindre stærkt indtryk - at miste sin søvn.

Well, det er meget slidsomt ikke at sove. Jeg levet i snart 46 år, og mærker at jeg ikke kan 'tåle' det mere. Før - som yngre - da var det bare vilkåret. Jeg tænkte ikke over, at det kunne være anderledes.
Men som I alle ved, så er der meget der ændrer sig for en fysisk, når man passerer de 40.
(Eller det er nok her, man for første gang opdager, at man ikke har den ungdommelig styrke, og at man ikke kan optræne den igen. Man begynder også at mærke de år man har levet, og hvordan man på forskellig vis er blevet slidt eller mærket på fysikken.)

De sidste par år, har jeg valgt at tage medicin for at sove. Og oplever, at jeg faktisk får 4-5 timers uafbrudt søvn. Det er enormt attraktivt! Jeg kan ikke lade være med, at ville sove!! Alternativet har ligesom udspillet sig selv...

Men lægevidenskaben si´r, at sovemedicin er skadeligt, da man ophører med selv at kunne skabe melatoninen/søvnen. Og man ikke kommer i rem-søvn. Og alt muligt.
Men lægevidenskaben giver samtidig ingen andre forslag til hjælp. Hvad så?

Det er et stort dilemma. Jeg har endnu ikke talt med en læge, der synes at forstå, at jeg faktisk ikke sover. Jeg får den der fornemmelse, at lægerne tror jeg overdriver, er en Fru Hysterisk.
Jeg har brug for at få vendt og drejet dilemmaet! Både med læger og alle andre.

(Jo! alle de der almindelige gode råd for at sove, har jeg selvfølgelig også indkorporeret i mit liv.)

Måske du kan hjælpe mig med mit dilemma.
Hvad tænker du?
Og hvad er dine erfaringer?


PiiiiStttt!. Der er nogle bloglæsere, der ikke kan komme ind, og kommentere her inde på bloggen. Jeg kan ikke gennemskue hvorfor at det ikke er muligt, når man har fulgt den vejledning der angives. Men i så fald du ikke kan kommentere her, så kom gerne ind på min Facebookprofil

Etiketter:

1 kommentarer:

  • Klokken 21. september 2013 kl. 11.27 , Anonymous Anonym sagde ...

    Jeg har for to uger siden igen fået åbnet op for posen seksuelt misbrug da jeg var barn, og nu sover jeg ikke, jeg døser hen, men har det som om jeg bliver vækket af mine egne tanker før jeg når at falde ordentlig i søvn, jeg lytter til bodyscan om aftenen, for at få ro på min krop, hvilket jeg synes hjælper nogle gange, jeg tager melatoninpiller indkøbt i USA, der kan man nemlig få dem i håndkøb, i nat tog jeg to, og der sov jeg faktisk bedre end jeg har gjort længe, men jeg var også så udmattet, at hvis jeg en nat mere ikke sov, tror jeg at jeg var blevet psykotisk. Jeg ved ikke havd man skal gøre, jeg er også helt desperat, for jeg er sygemeldt nu fra mit job, for jeg kan jo ikke fungere når jeg ikke sover. Jeg overvejer om jeg skulle begynde at ryge et par hvæs af en joint hver aften, men jeg er ikke sikker på at det er godt for min psykiske tilstand, men åh søvn kom tilbage!

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start